Παρασκευή 20 Μαρτίου 2009

Της Αγάπης Αίματα



Της αγάπης αίματα * με πορφύρωσαν
Και χαρες ανείδωτες * με σκιάσανε

Οξειδώθηκα μες στην * νιοτιά των ανθρώπων
Μακρινή Μητέρα * Ρόδο μου Αμάραντο

Στ' ανοιχτά του πέλαγου * με καρτέρεσαν
Με μπομπάρδες τρικάταρτες * και μου ρίξανε
Αμαρτία μου νά 'χα * κι εγω μιαν αγάπη
Μακρινή Μητέρα * Ρόδο μου Αμάραντο

Τον Ιούλιο κάποτε * μισανοίξανε
Τα μεγάλα μάτια της * μες στα σπλάχνα μου
Την παρθάνα ζωη μια * στιγμά να φωτίσουν
Μακρινή Μητέρα * Ρόδο μου Αμάραντο

Κι απο τότε γύρισαν * καταπάνω μου
Των αιώνων όργητες * ξεφωνίζοντας
"Ο πού σ' ειδε, στο αίμα * να ζει και στην πέτρα"
Μακρινή Μητέρα * Ρόδο μου Αμάραντο

Της πατρίδας μου πάλι * ομοιώθηκα
Μες στις πέτρες άνθισα * και μεγάλωσα
Των φονιάδων το αίμα * με φως ξεπληρώνω
Μακρινή Μητέρα * Ρόδο μου Αμάραντο


Οδυσέα Ελύτη, Το Άξιον Εστί


Μπορείτε επιπλέον να επισκεφθείτε τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις :

http://www.youtube.com/watch?v=0q075T8sVwg&feature=related
για να ακούσετε την απαγγελία της Ειρήνης Παππά.

http://www.youtube.com/watch?v=LJCoXeXS27g&feature=related
για την ερμηνεία του Γ. Κότσιρα στο ομώνυμο τραγούδι του Μίκη θεοδωράκη

Δεν υπάρχουν σχόλια: