Ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Αποτελεί αυτονόητο και απαράγραπτο δικαίωμα κάθε ανθρώπου να απευθύνεται ελεύθερα στον Θεό του. Να Τον τιμά και να Τον λατρεύει σε χώρους που Του πρέπουν, χωρίς προσκόμματα. Το ευρύτερο δικαίωμα της θρησκευτικής ελευθερίας είναι δικαίωμα θεμελιώδες σε κάθε ευνομούμενη και δημοκρατική Πολιτεία, όπως η ελληνική, και πρέπει να χαίρει πάντα αναγνώρισης και απόλυτου σεβασμού, όπως άλλωστε και το Σύνταγμά μας σαφώς επιτάσσει.
Όμως κάθε εκδήλωση βίας στο όνομα της οποιασδήποτε θρησκείας, απ’ όπου κι αν προέρχεται, είναι απόλυτα καταδικαστέα, γιατί πρωτίστως προσβάλλει βαθύτατα τον ίδιο τον πυρήνα της θρησκείας. Και μετατρέπει πιστούς ανθρώπους σε αθύρματα πάσης φύσεως φονταμενταλιστών και καιροσκόπων, που ουδόλως σέβονται την ελευθερία του προσώπου.
Η ειρηνική συνύπαρξη ανθρώπων με διαφορετικά πιστεύω, στο πλαίσιο πάντα των νόμων της Πολιτείας, αποτελεί άλλωστε βασική προϋπόθεση της κοινωνικής συνοχής και εκφράζει απόλυτα την μακραίωνη πολιτιστική και πνευματική μας παράδοση».
Όμως κάθε εκδήλωση βίας στο όνομα της οποιασδήποτε θρησκείας, απ’ όπου κι αν προέρχεται, είναι απόλυτα καταδικαστέα, γιατί πρωτίστως προσβάλλει βαθύτατα τον ίδιο τον πυρήνα της θρησκείας. Και μετατρέπει πιστούς ανθρώπους σε αθύρματα πάσης φύσεως φονταμενταλιστών και καιροσκόπων, που ουδόλως σέβονται την ελευθερία του προσώπου.
Η ειρηνική συνύπαρξη ανθρώπων με διαφορετικά πιστεύω, στο πλαίσιο πάντα των νόμων της Πολιτείας, αποτελεί άλλωστε βασική προϋπόθεση της κοινωνικής συνοχής και εκφράζει απόλυτα την μακραίωνη πολιτιστική και πνευματική μας παράδοση».
3 σχόλια:
Άκυρη και άκαιρη παρέμβαση Ιερώνυμου για τα επεισόδια με τους λαθρομετανάστες
Τετάρτη, 27.05.09
Στο θέμα των πρόσφατων γεγονότων παρενέβη ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος αργοπορημένος για μία ακόμη φορά.
«Το ευρύτερο δικαίωμα της θρησκευτικής ελευθερίας είναι δικαίωμα θεμελιώδες» σχολίασε ο κ. Ιερώνυμος, προσθέτοντας όμως ότι «κάθε εκδήλωση βίας στο όνομα της οποιασδήποτε θρησκείας, απ΄ όπου και αν προέρχεται, είναι απόλυτα καταδικαστέα».
Και κατέληξε λέγοντας πως: «η ειρηνική συνύπαρξη ανθρώπων με διαφορετικά πιστεύω, στο πλαίσιο πάντα των νόμων της Πολιτείας, αποτελεί βασική προϋπόθεση της κοινωνικής συνοχής και εκφράζει απόλυτα τη μακραίωνη πολιτιστική και πνευματική μας παράδοση».
Εκτός του ότι είστε εκτός τόπου και χρόνου κύριε Αρχιεπίσκοπε είστε και εκτός πραγματικότητας. Σε μία Ελλάδα που έχει στενάξει από την εγκληματικότητα και τα έκτροπα εξ αιτίας της λαθρομετανάστευσης προβήκατε σε ετεροχρονισμένες γενικολογίες, αοριστίες χωρίς να παίρνετε θέση για το ποίμνιό σας που υποφέρει. Μας έχετε συνηθίσει σε τέτοιου είδους δηλώσεις...δεν περιμέναμε να ακούσουμε και τίποτα καλύτερο. Επίσης ας μας διευκρινίσετε από πότε η μακραίωνη πολιτιστική μας παράδοση και η κοινωνική μας συνοχή συμπεριλάμβαναν πάνω από 3 εκατομμύρια μουσουλμάνους. Μήπως εννοείτε επί τουρκοκρατίας; - όπως είχε πει και η Ρεπούση όταν ζούσαμε τρισευτυχισμένοι με το τουρκικό φέσι;-... Γιατί δεν πάει πουθενά αλλού το μυαλό μας.
Ευχαριστούμε τον ανώνυμο φίλο για την ώριμη, συνειδητά φιλάνθρωπη και βαθύτατα θεολογική του παρέμβαση. Από το γλαφυρό του ύφος δε, σίγουρα δεν πρόκειται για κανένα από τους γνωστούς σχολιογράφους των ιστολογίων που από την πρώτη μέρα εγκαλούν τον Αρχιεπισκοπο για αφωνία σχετικά με κοινωνικά και ευρύτερα πολιτικά θέματα. Τους ίδιους όλως τυχαία δηλαδή, που όταν παίρνει θέση ο Αρχιεπίσκοπος τον εγκαλούν για άκαιρες και άκυρες παρεμβάσεις...
Ενδεχομένως βέβαια να έπρεπε να απευθύνει τα ερωτήματά του στους κυβερνώντες των τελευταίων ετών μιας και η κατάσταση που περιγράφει φαντάζομαι πως δεν διαμορφώθηκε το τελευταίο έτος.
Συνειδητά η προσφώνηση μιλάει για ανώνυμο φίλο και όχι φίλο αναγνώστη μιας και προφανώς δεν πρόκειται για αναγνώστη του Ευροκλύδωνα. Αν επρόκειτο για αναγνώστη του Ευροκλύδωνα δεν θα γινόταν η ατυχής αναφορά για την κυρία Ρεπούση. Μια ματιά στα links του ιστολογίου (Άρδην, Αντίβαρο..) αλλά και στις κατά καιρούς αναρτήσεις μας θα τον έπειθαν
http://euroklydon.blogspot.com/2009/03/25.html
http://euroklydon.blogspot.com/2009/03/blog-post_1759.html
Ανώνυμε μια επίσκεψη στο ιστολόγιό σου αρκεί για να καταλάβει κανείς τον χώρο από τον οποίο προέρχονται οι ιδέες που εκφράζεις.
Θα ήθελα κατ’ αρχάς να απαντήσω στο ερώτημά σου: "Επίσης ας μας διευκρινίσετε από πότε η μακραίωνη πολιτιστική μας παράδοση και η κοινωνική μας συνοχή συμπεριλάμβαναν πάνω από 3 εκατομμύρια μουσουλμάνους."
Το ότι είσαι άσχετος με το χριστιανισμό γίνεται άμεσα έκδηλο. Γιατί αν είχες την παραμικρή σχέση με τη θρησκεία θα ήξερες ότι δε διακρίνει τους ανθρώπους σε μουσουλμάνους και χριστιανούς, ούτε βάζει κανενός είδους ταμπέλα σε αυτούς. Όλοι είναι παιδιά του Θεού και κατά συνέπεια αδέρφια μεταξύ τους, ανεξαρτήτως φυλής και θρησκείας (σε παραπέμπω και στη γνωστή ρύση του Παύλου). Επίσης, από πού κι ως πού η μακραίωνη, όπως λες, παράδοσή μας, που ξεκινάει από την αρχαιότητα, είναι συνυφασμένη με το χριστιανισμό και απορρίπτει άλλες θρησκείες; Άλλωστε, αν όντως η κοινωνία μας ήταν χριστιανική (οι σχέσεις τον ανθρώπων ήταν βασισμένες στην ανιδιοτελή αγάπη) δεν θα αντιμετώπιζε προβλήματα συνοχής. Θα υπήρχε κατάργηση της ιδιοκτησίας, η οποία θεωρείται προϊόν της πτώσης του ανθρώπου, θα υπήρχε κοινοκτημοσύνη και θα υπήρχε σεβασμός και βοήθεια στους μετανάστες και τους αλλόθρησκους. Το θέμα είναι ότι ο χριστιανισμός χρησιμοποιείται ως μέσο για την αναζωπύρωση της πεθαμένης εθνικής συνείδησης καθώς και ως ένα ακόμα μέσο της δεξιάς για ψηφοθηρία και ενίσχυσή της…
Τέλος, να ρωτήσω το εξής: από πότε ο αρχιεπίσκοπος δεν έχει το δικαίωμα να εκφράζει την προσωπική του άποψη και πρέπει πρώτα να ρωτάει τα διάφορα φασιστοειδή της ακροδεξιάς; Το ερώτημα αυτό γίνεται ακόμα πιο έγκαιρο ιδιαίτερα σήμερα που ο Άνθιμος όχι μόνο κάνει πολεμόχαρες και εντελώς εκτός Χριστιανικού πνεύματος δηλώσεις εναντίον των Μακεδόνων αλλά τις κάνει και στο όνομα του ποιμνίου του...
Δημοσίευση σχολίου